Wniosek o ustalenie numeru porządkowego Wniosek o ustalenie numeru porządkowego
Nadanie numeru porządkowego nieruchomości
Kogo dotyczy Who is affected
Właściciel lub użytkownik wieczysty
Czas realizacji
Do 30 dni
Wymagane dokumenty
Dokumenty architektoniczne potwierdzające przeznaczenie obiektu lub zezwolenie na jego użytkowanie.
Tytuł własności nieruchomości np. akt własności ziemi lub akt notarialny lub postanowienie sądowe o zniesieniu współwłasności lub odpis z księgi wieczystej lub decyzję administracyjną.
Wniosek o nadanie numeru porządkowego nieruchomości
W przypadku potwierdzenia numeru: wniosek o potwierdzenie nadanego numeru porządkowego
Opłaty
Nie dotyczy
Tryb odwoławczy
Od zawiadomienia o nadaniu numeru porządkowego odwołanie nie przysługuje. Ww. czynność podlega kontroli sądów administracyjnych. Skargę do sądu na taką czynność można wnieść po uprzednim wezwaniu organu na piśmie do usunięcia naruszenia prawa. Od postanowienia odmawiającego wydania zaświadczenia o numerze porządkowym przysługuje skarga do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2012 r., poz. 125)
Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2020 r., poz. 2052, Art.47a, ust.4, pkt.5, lit.a Art.47a, ust.5)
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2020 r., poz. 1546 z późn. zm.)
Uwagi
Referat Geodezji i Urbanistyki pokój nr 7
tel: 23 691 87 21